Wonderkind

Ik ben een scherpzinnige analytisch ingestelde audiovisueel designer, coach en ontwikkelaar met een goede kennis van interculturele- en interactieve ontwikkelingen. Ik koppel graag kennis en creativiteit aan technisch inzicht en enthousiasmeer anderen waardoor gestelde doelen gemakkelijker bereikbaar worden gemaakt.

Werkervaring

Sinds 2019 begeleid ik een Literaire leesclub op de Volksuniversiteit van Almere

Rijksmuseum Amsterdam Vanaf 2013 werkte ik op free-lance basis als workshopdocent voor het Medialab [in de Teekenschool] van het Rijksmuseum in Amsterdam,  ik heb er o.a. de volgende rondleidingen met workshops gegeven aan basis- en middelbare schoolkinderen; Het digitaal stripverhaal n.a.v. toverlantaarnplaatjes uit de 18de en 19de eeuw in het Rijksmuseum, I-Stopmotion Stillevens geïnspireerd op Willem Claesz. Heda, Floris Claesz. van Dijck en Adriaen van Utrecht en Dutch Design in de Gouden Eeuw waarbij nieuwe eigentijdse digitale ontwerpschetsen worden gemaakt van voorwerpen uit de collectie van het museum.

Hogeschool van Amsterdam, Interactieve Media 2007 – 2012         Docent/ontwikkelaar interactieve tekst, av-design en pilot videoprototypen. Begeleider afstudeerproject, –scriptie en -stage bij de afdelingen techniek, design en interactie, content en communicatie, en business en organisatie. School- en beroepscoach studenten; intervisies en assessments Projectleider kernproject met externe bedrijven.

Hogeschool voor de Kunst / Open Studio, Amsterdam 1998 – 2007 Docent/ontwikkelaar av-design bij de afdeling Beeldende Kunst [HvK]. Initiator/inrichter Mac-werkplaats en av-docent animaties in het kader van projecten als ‘Interbellum,’ en CKV-projecten. Het geven van workshops film maken, waarbij middelbareschoolleerlingen in workshops het hele proces van een korte film maken doorlopen; van narratieve strategie, synopsis, storyboard tot eindproduct [Open Studio].

Joke Smit College 1992 -2007 Coördinator, ontwikkelaar, docent parttime afdeling Nt2 hoogopgeleiden. 1e graad docent Nederlands en 1e graad docent Nederlands als tweede taal voor hoogopgeleidenproject in samenwerking met de UvA, VU en HvA. Initiator interculturele projecten en kunstcommissie. Promotor bij ketenpartners; voorbereider en spreker op conferenties.

Rietveld Academie 2001 Opzet en verzorging Nederlandse lessen aan anderstalige studenten.

Wonderkind (av-bedrijfje) 1970 – heden Coaching (toekomstige) docenten met video Interactie (o.a. IJburg College, Stella College en HvA). Illustraties en foto’s voor  magazines als Opzij, Lover en de Groene.  Educatieve- en culturele video’s voor opdrachtgevers als HvK, Stichting Kumult, Architectuur Museum “Het Schip” en Open Video Studio in Amsterdam. Ontwerp video-installatie en -animatie in opdracht en eigen werk. Researchwerkzaamheden in opdracht van Vanzetti voor Filmwerk Remy Vlek voor de RVU-serie Werken aan werk en voor radioprogramma De Realiteit (nieuws en achtergrond MVS Salto 1997)

Theaterinstituut Nederland 1992-1994 Projectontwerp, research / coördinatie & uitvoering. Idee en conceptplan voor project over theatervernieuwing in de jaren 60/70 Coördinatie van project Tomaat in perspectief en opzet en inrichting van expositie Tomaat in perspectief met decorontwerper Jan Klatter. Research voor en programmering van randprogramma’s film, performances, boek en de Marga Klompé lezing.

Publicaties 1971 – 1999

Foto’s in de Viva, Opzij en De Groene Amsterdammer. Essays over literatuur en fotoroman in tijdschrift over feminisme, cultuur en wetenschap, Lover Fotoromance en colums over Women Liberation, Black Panther te New York (Aloha)

Spaarnestad en VNU-weekbladpers 1971-1980 Producent van modereportages en modefotografe voor de VIVA.  Modeproducent voor de Libelle. Het hele proces van conceptfase, planning en organisatie, styling fotosessies tot en met het schrijven van teksten doorlopen.

Opleiding

Hogeschool van Utrecht – postdoctoraal SVIB-coach (2008)

Open Studio – opleiding video regie, -camera & -montage  (1997)

Universiteit van Amsterdam — doctoraalexamen Literatuurwetenschap (1992)                 Bijvakken filmkunde, semiotiek, creatief schrijven en theaterwetenschap                                    (1e graad bevoegdheid Nederlands)

Kunstacademie Amsterdam – Cum Laude mode en fotografie (1971)

Taalbeheersing: Engels, Frans en Duits

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *